Sveiki sugrįžę į „TechCrunch“ mobilumas — jūsų centrinis centras naujienoms ir įžvalgoms apie transporto ateitį. Prisiregistruokite čia nemokamai – tiesiog spustelėkite „TechCrunch Mobility“!
Mes jums atnešėme a Tesla Dojo paaiškintojas praėjusią savaitę. Dabar pateikiame jums patogią „Dojo“ laiko juostą, kuri seka „Tesla“ AI superkompiuterio eigą. Laiko juosta nėra išsami; nemanėme, kad norite matyti kiekvieną pažadą ar atnaujinimą Elonas Muskas tema. Tačiau ji suteikia skaitytojams svarbių dalykų. Atnaujinsime šią laiko juostą, kai atsiras naujienos.
Kas dar yra šios savaitės leidime? Du IPO, dar vienas Waymo įvykis, keli pasiūlymai, kai kurios oro taksi naujienos ir „TechCrunch“ reporteris Rebecca Bellan patirtis su Revel. Ir daug daugiau! einam!
Mažas paukštelis
Turite mums patarimo? El. paštu Kirsten Korosec adresu kirsten.korosec@techcrunch.com, Sean O'Kane adresu sean.okane@techcrunch.com arba Rebecca Bellan adresu rebecca.bellan@techcrunch.com. Arba peržiūrėkite šias instrukcijas, kad sužinotumėte, kaip susisiekti su mumis naudojant šifruotas pranešimų siuntimo programas arba SecureDrop.
Pasiūlymai!
Už kiekvieno sandorio yra sandorio sudarytojas. Šią savaitę peržiūrėkite vyresniojo reporterio funkciją Šonas O'Kane'as tai gilinasi į tai, kaip pavadino šlykštus italų verslininkas Michele Lombardi padėjo sunkiosios įrangos gamintojui CNH Industrial sukurti dujotiekį į paleidimo sceną.
Prieš penkerius metus CNH buvo kitokioje padėtyje ir rizikavo prarasti klestinčią agtech startuolių sceną.
„Jie įstrigo ir iš tikrųjų negalėjo sukurti sėkmingų sandorių dujotiekio“, – „TechCrunch“ pasakojo Lombardi. „Kai pradėjome, žinojome, kad turime labai ribotą pasiekiamumą. Mes neturėjome tinklo.
Rezultatas? Per pastaruosius penkerius metus keliolika sandorių, padalintų į šešis įsigijimus ir šešis daugiausia mažumos investicijas. Technologiškai jie valdo įvairią gamą: nuo ūkio valdymo programinės įrangos iki AI varomų dronų vaizdavimo iki palydovinės navigacijos ir net traktorių įmonių. Peržiūrėkite visą istoriją čia.
Kiti pasiūlymai, kurie patraukė mano dėmesį…
Alaska Airlines atskleidė, kad investavo į JetZero – Kalifornijoje įsikūrusį startuolį, kuriantį mišraus korpuso orlaivį, kuris išskiria mažiau teršalų ir naudoja mažiau degalų. Investicijų suma, kuri apima būsimų orlaivių užsakymų galimybes, nebuvo atskleista. Tai buvo dalis A serijos etapo, kuris baigėsi 2023 m. pabaigoje, ir pagal tą paraišką „JetZero“ surinko 26,4 mln.
Autoparkasrizikos remiamą Izraelio startuolį, kuris sukūrė transporto parko optimizavimo programinę įrangą, įsigijo Kanados „Element Fleet Management“ už 110 mln.
Aiškustartuolis, sukūręs klimato žvalgybos platformą, skirtą transporto parko operatoriams, surinko 4,3 mln. USD per pradinį etapą, kuriam vadovavo Pace Ventures ir Nine Realms. Taip pat dalyvavo esami mobilumo investuotojai Mobilion, Next Gear ir M1720 kartu su angelais, įskaitant Lordą Nashą ir Margaux Primat.
KazamasIndijos elektromobilių įkrovimo startuolis surinko 8 mln. USD per A3 serijos etapą, kuriam vadovavo „Vertex Ventures Southeast Asia“ ir Indija. Dalyvavo ir esami Kazam investuotojai Avaana Capital ir Alteria Capital. Startuolis iki šiol surinko 13 mln.
Ola Electricdidžiausia Indijos elektrinių dviračių automobilių gamintoja, debiutavo IPO. Bendrovės akcijos per pirmąją dieną pabrango 20%, todėl tai buvo didžiausias Indijos įmonių sąrašas per dvejus metus. Tačiau bendrovė dar nepateko į „lengvąją gatvę“. Po kelių dienų „Ola Electric“ pranešė apie didesnį ketvirčio nuostolį, kurį iš dalies lėmė subsidijų mažinimas ir nusidėvėjimo išlaidos.
Scottas Dailininkasserijinis „TrueCar“, „Fair and Autonomy“ verslininkas, kuria naują įmonę „Autonomy Data Services“ arba ADS.
WeRide ruošiasi IPO. Kinijos autonominių transporto priemonių įmonė siekia 5,02 mlrd. Be numatomo pasiūlymo, kai kurie investuotojai jau sutiko įsigyti akcijų už 320,5 mln. USD tuo pačiu metu vykdant privačią platinimą. Tarp šių investuotojų yra „Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance“ rizikos grupė, sutikusi nupirkti akcijų už 97 mln. USD, taip pat JSC International Investment Fund, „GetRide“ ir Pekino Minghong.
Įspūdingi skaitiniai ir kitos smulkmenos
Autonominės transporto priemonės
Atgal į WeRideKinijos AV kompanija, kurią minėjau prieš akimirką. Nors bendrovė siekia IPO (žr. aukščiau), ji taip pat skatina bandymus be vairuotojų Jungtinėse Valstijose. Bendrovė gavo leidimą Kalifornijoje išbandyti savo transporto priemones be vairuotojo su keleiviais. „WeRide“ dar neleidžiama apmokestinti keleivių už važiavimą, o paslauga nepasiekiama plačiajai visuomenei.
Waymo planuoja pradėti bandyti savo visiškai autonomines transporto priemones be žmogaus saugos vairuotojo greitkeliuose San Francisko įlankos rajone.
Tačiau mano dėmesį patraukė kita Waymo istorija. Taip, aš kalbu apie puikų naktinį garsą. Programinės įrangos inžinierius Sofija Tung surengė tiesioginę automobilių stovėjimo aikštelės San Franciske transliaciją, kur Waymo robotaxis važiuoja, kai nevažiuoja be vairuotojo. Viena iš veiklų, kurias užfiksuoja ši tiesioginė transliacija, yra „robotaxis“ 4 val. ryto prieš miegą rutina, kurios metu jie iki valandos įeina į parką ir garsiai skambina. Waymo man sako, kad jie ištaisė problemą; Dabar robotaksiai yra užprogramuoti taip, kad įvažiavus į oficialų „Waymo“ depo sklypą nedunktų.
Elektromobiliai, įkrovimas ir akumuliatoriai
Polestar pradėjo „Polestar 3“ gamybą „Volvo“ gamykloje JAV Pietų Karolinoje. Šis žingsnis padės Kinijos įmonei „Geely“ priklausančiai įmonei išvengti muitų, taikomų Kinijoje pagamintiems automobiliams.
Teslaatrodo, pagaliau ruošiasi atidaryti savo šeštojo dešimtmečio stiliaus užkandinę Vakarų Holivude. Tuo tarpu „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas yra apšaudytas iš Jungtiniai automobilių darbuotojai sąjungą, kuri jam ir Donaldui Trumpui pateikė federalinius kaltinimus dėl darbo. Profsąjunga tvirtina, kad Trumpas ir Muskas bandė „grasinti ir įbauginti darbuotojus“, kurie streikuoja po komentarų, išsakytų per jų dabartinį interviu „X Spaces“ pirmadienio vakarą.
Skrydžio ateitis
Lankininkų aviacija paskelbė apie savo vertiportų tinklo vietas arba pakilimo ir nusileidimo vietas, įskaitant Los Andželo tarptautinį oro uostą, Pietų Kalifornijos universitetą, Santa Moniką, Holivudo Burbanką, Van Nuysą ir Long Byčą Los Andželo apygardoje ir Orindžo apygardą. Startuolis nori pradėti Los Andžele oro taksi tinklą, kuris nuo 2026 m. pakeis 2–3 valandų kelionę automobiliu 10–20 minučių važiavimu oro taksi.
Automobilio technika
Prisiminkite, New York Times kovo mėn. straipsnis, kuriame nustatyta, kad automobilių gamintojai renka didelius duomenų kiekius ir parduoda juos trečiosioms šalims, įskaitant draudimo bendroves? Teksasas nusprendė paduoti ieškinį General Motors už tokią praktiką, teigdamas, kad automobilių gamintojas pažeidė valstybės vartotojų apsaugos įstatymus.
Šios savaitės ratai
TechCrunch vyresnysis reporteris Rebeka Belan išbandyta Revelišskirtinai EV važiavimo krušos platforma, įsikūrusi Niujorke, kuri pradėjo veikti kaip elektromobilių motorolerių nuomos įmonė.
Štai jos mintys apie „Revel“ važiavimo patirtį:
Šį savaitgalį pasivažinėjau su Revel – visiškai elektra varoma, visų darbuotojų krušos platforma, įsikūrusi Niujorke. Na, turėčiau pasakyti, kol kas visas darbuotojas. Iki kito mėnesio „Revel“ atleis beveik 1000 vairuotojų, kai pereis prie nepriklausomo rangovo modelio, ko, pasak bendrovės, prašė vairuotojai.
Bet nukrypstu. Buvau ką tik išlipęs iš kelto Bruklino karinio jūrų laivyno kieme ir turėjau važiuoti į Bušviką. Peržiūrėjęs astronomines „Lyft“ ir „Uber“ kainas, nusprendžiau išbandyti „Revel“ ir jo mėlyną „Teslas“. Pasiūlęs „Revel“ 40% nuolaidą, už 15 minučių kelionę sumokėjau tik 11,60 USD – tai yra pusė „Lyft“ ar „Uber“ kainos.
Mainais už tą pigų bilietą gavau ilgą laukimo laiką ir skaidrumo trūkumą dėl to laukimo laiko prieš užsakydamas. Kitaip nei „Uber“, kuri prieš užsakant rodo, kiek toli yra artimiausias vairuotojas, „Revel“ verčia mokėti iš anksto, neturėdamas informacijos apie tai, kiek laiko lauksite vairuotojo. Bet su tokiomis kainomis… Paspaudžiau Apple Pay ir tikėjausi geriausio.
Sumokėjus man buvo nurodyta 13 minučių laukti. Niujorke „Revel“ turi tik 600 transporto priemonių, todėl sunku konkuruoti su vienos–dviejų minučių laukimo laiku, kurį gaunate su dabartiniais operatoriais. Tačiau kai mano vairuotojas po kelių kliūčių susidūrė su kelio kliūtimi, laukimo laikas pailgėjo iki maždaug 20 minučių. Jo nuopelnai, mano vairuotojas man paskambino ir pranešė, kodėl vėluoja.
Jis taip pat buvo puikus vairuotojas ir malonus žmogus, kuris išlaikė švarų automobilį ir gerai bendravo. Pats važiavimas ir kaina buvo 10/10. Tačiau „Revel“ programos naudotojų patirtis ir laukimo laikas turi šiek tiek padirbėti, jei įmonė nori konkuruoti su „Uber“ ir „Lyft“.
Kas yra „Šios savaitės ratai“? Tai galimybė sužinoti apie skirtingus mūsų bandomus transporto produktus, nesvarbu, ar tai elektrinis ar hibridinis automobilis, e-dviratis ar net važiavimas autonomine transporto priemone.