Mattas Mullenwegas, „WordPress“ įkūrėjas ir „Automattic“ generalinis direktorius, pastarąsias kelias savaites buvo įsivėlęs į labai viešą ir teisinę kovą su „WP Engine“ dėl „WordPress“ kaip prekės ženklo naudojimo ir mokesčių, „Automattic“ nuomone, „WP Engine“ skolingas „WordPress“ projektui. sparingas, dėl kurio WP Engine iškėlė savo teisinius reikalavimus.
Tačiau „Automattic“ pozicija šiuo klausimu nepasitvirtino per naktį.
Remiantis vidinio tinklaraščio įrašu, kuriuo pasidalijo su „TechCrunch“, „Automattic“ kūrė planą, kad bent jau nuo metų pradžios „WordPress“ ir jos el. prekybos platformoje „WooCommerce“ būtų žymiai griežtesnis prekių ženklų vykdymas. Atskiri šaltiniai patvirtino įrašo autentiškumą.
Pranešime, kurį 2024 m. sausio mėn. parašė tuometinis „Automattic“ vyriausiasis teisininkas Paulas Simineskis dėl bendrovės „P2“ (vidinei komunikacijai skirta „WordPress“ versija), išdėstė planą, kaip „Automattic“ pritaikys šią strategiją per tiesiogines derybas su įmonėmis ir per teisinius veiksmus iš „gerų ir negerų teisininkų ir prekių ženklų vykdytojų“. Ir „Automattic“ ateityje galbūt registruos kitus prekių ženklus.
„Mes naudosime daugialypę strategiją, kuri apims kai kurias papildomas prekių ženklų registracijas… teisinius nutraukimo ir atsisakymo laiškus ir oficialią mokamą licencijavimo programą partneriams”, – pažymėjo Siminskis. (Jis paliko įmonę 2024 m. balandžio mėn.)
Tai iš tikrųjų pasiteisino.
Liepos mėnesį „WordPress Foundation“ pateikė prekių ženklų paraiškas „Tvarkomam WordPress“ ir „Hosted WordPress“, kurių būsena laukiama. Praėjusio mėnesio pabaigoje „Automatic“ išleido „WP Engine“ nutraukimo ir atsisakymo laišką. Tačiau nei „Automattic“, nei „WordPress Foundation“ dar nepaskelbė jokių tolesnių sąžiningo naudojimo gairių.
Ne pelno organizacijai „WordPress Foundation“ priklausė „WordPress“ prekės ženklas nuo 2010 m., kai Mullenweg įkūrė „Automattic“ kaip komercinį subjektą, kuris yra atvirojo kodo sistemos viršuje.
Mullenweg motyvavo perleisti šį prekės ženklą fondui, kad net jei „Automattic“ pasikeistų sargyba, prekės ženklas liktų saugus fondui ir atvirojo kodo projektas galėtų tęstis.
„Automattic“ turi išskirtinę komercinę „WordPress“ licenciją, o pastarieji jos veiksmai rodo esminį pokytį, kaip ji laikosi globėjos.
Vidinis tinklaraščio įrašas ne tik suteikia tam tikro konteksto naujausiems „Automattic“ teisiniams veiksmams, bet ir pabrėžia, kaip įtampa išaugo „WordPress“ ekosistemoje, kur atvirojo kodo projektų bendradarbiavimo aspektai turėjo būti suderinti su verslo interesais.
Daugelis bendradarbių ir kūrėjų nurodė, kaip ši kova gali neigiamai paveikti „WordPress“ bendruomenę. Tai būtų ankstesnės formos pokytis, nes anksčiau atrodė, kad Automattic turėjo mažiau priešiškų santykių su žymiais ekosistemos žaidėjais. Jis netgi buvo investuotojas į WP Engine, kad paskatintų daugiau ekosistemų veiklos. Sužinojome ir patvirtinome, kad jis buvo išpirktas, kai „Silverlake“ perėmė kontrolinį „WP Engine“ akcijų paketą 2018 m.
Vidinis įrašas, kuriame kalbama tik apie „Automattic“, neminint „WP Engine“ ar kitų „WordPress“ pagrindu veikiančių įmonių, visų pirma yra orientuota į „WordPress“ prekės ženklą, įskaitant jo apskritą logotipą. Simineskis pabrėžė, kad „Automattic“ yra vienintelė įmonė, kuriai leidžiama juos naudoti savo pavadinime ir prekės ženkle.
Jis taip pat paaiškino „Automattic“ vaidmenį „WordPress.org“. Iniciatyva „neapima naujų taisyklių kūrimo ar aiškinimo“, išskyrus prekių ženklų politiką, rašo jis.
„Google“ taip pat pasirodo įraše – pirmiausia kaip priemonė, leidžianti piktnaudžiauti prekės ženklu.
„Trumpai peržiūrėjus „Google Ads“ ir prieglobos įmonių nukreipimo puslapius, atsiras daug „Valdomų WordPress“ arba įmonių, siūlančių „WordPress Hostingą“.“ – rašė jis. „Ar tai gerai? Ar galime suvaržyti šiuos dalykus? Atsakymai yra… ne ir taip.
Jis rašė, kad „Automattic“ sieks bendradarbiauti su „Google“, kad ji nestiprintų įmonių ir nuorodų, kurios netinkamai naudojo prekės ženklą. „Apskritai jie gali padėti, bet negalime jais 100% pasikliauti“, – pridūrė jis.
Įrašas apima prekių ženklus, susijusius su „WooCommerce“, „Automattic“ konkurentu „Shopify“, kuriuos ji įsigijo 2015 m. „WooCommerce“ 100 % priklauso „Automattic“, o „Automattic“ taiko tą pačią jos ir „Woo“ prekės ženklo vykdymo strategiją. Vykdymas, kaip rašė advokatas vidiniame tinklaraščio įraše, „turbūt bus lengvesnis ir švaresnis, nes tai mažiau bendruomenės turtas“. (Pati „WooCommerce“ taip pat yra atvirojo kodo.)
Ginčas, susijęs su „Automattic“ su „WP Engine“ ir „WordPress“ prekių ženklų įgyvendinimu, turi keletą miglotų sričių. Vienas iš jų yra susijęs su prekių ženklais, kurie buvo pateikti 2024 m. liepos mėn. Praėjusį mėnesį pokalbyje su „TechCrunch“ Mullenwegas teigė nežinantis, kas juos pateikė fondo vardu ir kodėl. Jis teigė nežinantis apie kasdienę fondo veiklą, o tai užsiima savanoriai.
Fondui priklauso trys direktoriai, įskaitant Mullenwegą. Kiti yra Markas Ghoshas, kuris 2014 m. pardavė savo svetainę – populiarų „WordPress“ tinklaraštį – Mullenweg, ir Chele Farley, buvusi respublikonų politikė, kurios kampanijai Mullenweg paskolino pinigų. Abu jie buvo beveik nematomi nuo įkūrimo veiklos ar kalbėdami apie „WordPress“ ekosistemą.
Kol kas ginčo centre – Mullenweg ir WP Engine. „Jei yra prekės ženklo pažeidimų, žinoma, turime užtikrinti, kad mūsų prekės ženklas būtų laikomasi. Nežinau jokių kitų, kurie būtų tokie baisūs ar žalingi kaip WP Engine“, – rugsėjo pabaigoje „TechCrunch“ sakė Mullenwegas.
Susisiekėme su „Automattic“, norėdami pakomentuoti šią istoriją, o Mullenwegas atsakė tiesiogiai. Į klausimą, ar ginčas su „WP Engine“ buvo vienkartinis, ar sudarė precedentą tolesniems veiksmams, jis tiesioginio atsakymo nepateikė.
„Visą laiką vykdome prekių ženklų įgyvendinimą! Tai yra prekės ženklo apsaugos dalis“, – rašė jis. „Paprastai tai yra gana nereikšminga ir tuo pasirūpina UDRP arba el. Tačiau WP Engine piktnaudžiavimas „WordPress“ ir „WooCommerce“ prekių ženklais buvo toks būdingas jų verslui, kad prireikė reikšmingesnio susitarimo, kuris, nuoširdžiai maniau, įvyks (verslo požiūriu tai prasminga) prieš (rugsėjo mėnesio „WordPress“). konferenciją) WordCamp, todėl leidome jiems remti (JAV renginį).
Jis pridūrė, kad bendrovė „šiuo metu tobulina daug mūsų teisinės komandos“.