Sveikatos priežiūros išlaidos JAV sparčiai augo, tačiau pacientų tenkanti šių išlaidų dalis išaugo dar greičiau. Vos prieš du dešimtmečius pacientų mokami mokesčiai sudarė tik 5% ligoninių ir gydytojų pajamų, tačiau 2017-aisiais šie mokesčiai sudarė 35% pajamų.
Remiantis nepriklausomos sveikatos politikos tyrimų įmonės KFF skaičiavimais, ši tendencija neišvengiamai paskatino milijonus JAV piliečių sukaupti didelę medicininę skolą, kuri dabar siekia mažiausiai 220 mlrd.
Nors nėra aiškaus šios sparčiai augančios skolų problemos sprendimo, penkerius metus gyvuojanti startuolis „PayZen“ siekia, kad sveikatos priežiūra būtų labiau prieinama, suteikdama galimybę pacientams laikui bėgant apmokėti savo sąskaitas palūkanomis ir nemokamomis dalimis.
Bendrovės produktas, kurį ji vadina „rūpinkis dabar, mokėk vėliau“, sulaukė didelio vartotojų susidomėjimo – „PayZen“ teigia, kad pajamos per pastaruosius dvejus metus išaugo šešis kartus.
Šis stiprus augimas neseniai padėjo PayZen uždaryti 32 milijonų JAV dolerių B seriją, kuriai vadovavo NEA, kurioje taip pat dalyvavo esami rėmėjai, įskaitant 7WireVentures, Signal Fire ir Viola Ventures. Kartu su akcijomis bendrovė iš Viola Credit ir draudimo kompanijų sindikato užsitikrino naują 200 mln. USD sandėlio kreditą.
Anot asmens, susipažinusio su sandoriu, ratas vertinamas daugiau nei 200 milijonų dolerių.
Atrodo, kad toks susitarimas naudingas ir sveikatos priežiūros sistemoms. „Vidutiniškai paslaugų teikėjai, dirbantys su PayZen, padidina savo kolekcijų rodiklį 35 proc.“, – sakė „PayZen“ įkūrėjas Itzikas Cohenas.
Nors pastaraisiais metais „PayZen“ galėjo pasiekti savo žingsnį, Cohenas pripažįsta, kad iš pradžių buvo sudėtinga įtikinti sveikatos priežiūros paslaugų teikėjus pasiūlyti produktą „pirk dabar, mokėk vėliau“.
„Mane tai nustebino [most] BNPL teikėjai nematė šios didžiulės rinkos kaip galimybės sau“, – „TechCrunch“ sakė Cohenas. „Įsitraukęs į tai supratau, kodėl. Tai labai sudėtinga rinka. Tai nepanašu į elektroninę prekybą“.
Parduoti technologijas sveikatos priežiūros sistemoms yra labai sunku.
Be „PayZen“, kelios naujos įmonės bandė pasiūlyti produktus „rūpinkis dabar, mokėk vėliau“, tačiau Cohenas teigė, kad dauguma šių konkurentų, įskaitant „Walnut“, atsisakė beprocentinių paskolų pacientams.
Coheno teigimu, „PayZen“ yra vienintelė „fintech“ įmonė, siūlanti medicinines paskolas, kurios yra tiesiogiai integruotos į pacientų medicininių įrašų portalus, tokius kaip „Epic's MyChart“. Jos konkurentai, įskaitant esamus operatorius, tokius kaip Clear Balance ir Access One, vis dar remiasi žmonių valdomais skambučių centrais. Štai kodėl Cohenas nelaiko jų tiesioginiais varžovais.
„Teikėjai domisi integruotu sprendimu“, – sakė Cohenas. „Visi pereina prie „Epic“. Taigi integracija į „Epic“ suteikia mums pranašumą.
„PayZen“ šiuo metu dirba su daugiau nei 60 sveikatos sistemų ir didelėmis gydytojų grupėmis, tokiomis kaip Pensilvanijos „Geisinger“ ir kelių valstijų „Common Spirit“, kurios suteikia startuolio produktą visiems pacientams, kuriems teikiama jų priežiūra.
„PayZen“ neseniai pristatė ne tik paskolas po priežiūros, bet ir išankstinės priežiūros kortelę. „Supratome, kad daugelis žmonių dabar privalo sumokėti užstatą prieš suplanuodami procedūras“, – sakė Cohenas. Bendrovė taip pat naudoja savo duomenis ir AI, kad padėtų sveikatos sistemoms nustatyti, kurie pacientai gali gauti vyriausybės finansinę pagalbą.
Cohenas pabrėžė teigiamą PayZen indėlį į visuomenę: „Prie mūsų prisijungia žmonės dėl mūsų misijos“, – sakė jis. „Mes einame miegoti kiekvieną naktį žinodami, kad darome gerą įtaką pasauliui.”