„General Motors“ bendradarbiauja su medžiagų mokslo startuoliu „Forge Nano“, siekdama rasti naujų būdų, kaip pagerinti elektromobilių akumuliatorių elementų našumą ir tarnavimo laiką.
Automobilių gamintojo investicinė įmonė „GM Ventures“ trečiadienį įnešė 10 mln.
Kaip strateginės investicijos dalį GM ir „Forge Nano“ taip pat pasirašė susitarimą, pagal kurį automobilių gamintojas potencialiai naudos startuolio dangą – „atominio sluoksnio nusodinimo technologiją“, vadinamą „Atomic Armor“.
Ličio jonų akumuliatoriuje katodas yra ta pusė, kurioje saugomi ličio jonai, kai akumuliatorius įkraunamas, ir išleidžiami juos išsikrovus. Kitas akumuliatoriaus elemento elektrodas, anodas, įkraunant akumuliatorių pasiima ličio jonus ir išleidžia juos naudojimo metu. Labiausiai paplitęs katodinių medžiagų derinys yra ličio, nikelio, mangano ir kobalto, tačiau ličio geležies fosfato (LFP) baterijos populiarėja kartu su GM ir kitais automobilių gamintojais, tokiais kaip Tesla ir Ford.
Partnerystė ir investicijos atsiranda, kai GM atsisako Ultium akumuliatoriaus prekės ženklo ir pereina nuo „vieno elemento, vienos chemijos, vieno formos faktoriaus strategijos prie kelių elementų, kelių tiekėjų, kelių chemijos ir kelių formų faktoriaus strategijos. mūsų akumuliatoriaus veiksmų planą“, – „TechCrunch“ sakė GM atstovas Jackas Crawley.
GM elektromobilių pardavimas trečiąjį ketvirtį išaugo 60%, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, tačiau šis augimas nepasiekia tokio tempo, kokio tikėjosi bendrovė ir investuotojai. EV vis dar sudaro tik 4,9 % visų GM trečiojo ketvirčio pardavimų, o generalinė direktorė Mary Barra sumažino 2024 m. gaires iki 200 000 parduotų elektromobilių.
GM Ventures visada investuoja į startuolius, siekdama potencialių strateginių partnerysčių, kad patobulintų savo produktus. Į elektrifikavimo ir baterijų erdvę „GM Ventures“ investavo 167 mln. USD į 18 portfelio įmonių, įskaitant tokias startuolius kaip „Soelect“, „Mitra Chem“ ir „SolidEnergy Systems“.
„GM visada ieško būdų, kaip padaryti EV efektyvesnius (ir) siekti geresnio akumuliatoriaus veikimo“, – sakė Crawley. „Taigi, atominio sluoksnio nusodinimas – galimybė kontroliuoti mūsų chemiją ir akumuliatorių medžiagų struktūrą atomo po atomo lygiu – tikrai yra tai, kas mus domina.
Crawley pažymėjo, kad ši technologija gali pagreitinti įkrovimą, padidinti energijos tankį ir ilgiau tarnauti.
„Forge Nano“ generalinis direktorius Paulas Lichty pridūrė, kad „Atomic Armor“ platforma padidina elementų saugumą, nes padeda išvengti tokių dalykų kaip šiluminiai kilimo ir tūpimo tako įvykiai, kurie gali sukelti akumuliatorių gaisrą.
Taip yra todėl, kad „Atomic Armor“ yra pagamintas iš ypač plono keraminio sluoksnio, kad padengtų medžiagas iki atominių dalelių lygio, todėl, pasak Lichty, užtikrinamas stabilesnis ir tvirtesnis veikimas.
Akumuliatoriaus elementų medžiagos šiandien paprastai gaminamos su dangomis, tačiau Lichty teigia, kad jos nėra vienodos ir nėra atominio lygio.
„Mes matome neigiamus aspektus, kai kalbame apie baterijas, kurios neturi pakankamai energijos tokiems dalykams kaip eVTOL, elektriniai orlaiviai ar tolimojo nuotolio transporto priemonės“, – sakė Lichty. Jis taip pat pažymėjo, kad dauguma „Forge Nano“ komercinių klientų šiandien yra aviacijos ir gynybos pramonėje, tačiau ši GM investicija yra žingsnis link platesnio pritaikymo elektromobilių pramonėje.
„Mes iš esmės užkertame kelią korozijai ląstelėje, dėl kurios jie greitai miršta, nesvarbu, ar tai būtų karštis, ar dėl naudojimo“, – „TechCrunch“ sakė „Forge Nano“ vyriausiasis technologijų pareigūnas Jamesas Trevey. „Kuo ekstremalesnė programa, tuo daugiau patobulinimų pamatysite iš „Atomic Armor“.
Lichty teigė, kad bandymų ir komercinių diegimų metu „Forge Nano“ sugebėjo „išgauti daugiau ličio iš to katodo, kai važinėjame dviračiu nei bet kas kitas“, naudodama „joje jau esantį litį“, taip padidindama baterijos elemento energijos tankį iki 20 proc.
„Tai prilygsta rasti 20 % daugiau ličio tiesiog gulint ant žemės ir prieiti prie jo iš esmės nemokamai“, – pridūrė jis.
„Forge Nano“ dengimo technologija gali būti tiesiogiai prijungta prie elementų gamintojo esamo proceso, kad būtų galima sutaupyti iki 20%, sakė generalinis direktorius.
Bendrovės baterijų elementų dukterinė įmonė „Forge Battery“ šiandien naudoja „Atomic Armor“ platformą elementų prototipams gaminti, o pati stato savo milžinišką gamyklą Šiaurės Karolinoje, naudodama 100 mln. USD apdovanojimą, kurį bendrovė gavo rugsėjį iš Energetikos departamento. „Forge Battery“ tikisi pradėti gaminti 2170 elementų su „Forge's Atomic Armor“ viduje 2026 m.