„General Motors“ antradienį pranešė, kad daugiau nebefinansuos komercinio robotaksi verslo plėtros, o įsisavins savo savarankiškai vairuojančių automobilių dukterinę įmonę „Cruise“ ir derins tai su paties automobilių gamintojo pastangomis plėtoti pagalbos vairuotojui funkcijas ir galiausiai visiškai autonomiškas asmenines transporto priemones.
Šis žingsnis yra puikus žingsnis automobilių gamintojui, kuris 2016 m. kovo mėn. įsigijo savarankiškai vairuojantį startuolį „Cruise“ už 1 mlrd. Nuo to laiko GM išleido daugiau nei 10 milijardų dolerių bendrovei, siekdama komercializuoti autonominių transporto priemonių technologijas per robotaksi verslą.
GM pareiškime teigė, kad „didelis laikas ir ištekliai, kurių prireiks verslui išplėsti, kartu su vis labiau konkurencinga robotaksi rinka“ buvo pokyčių priežastys. GM teigė, kad tikisi, kad restruktūrizavimas sumažins išlaidas daugiau nei 1 mlrd.
Veiksmingumas ir laipsniškas požiūris į savarankiškumą yra svarbiausias dalykas. Dave'as Richardsonas, GM programinės įrangos ir paslaugų inžinerijos vyresnysis viceprezidentas, bus pagrindinis pokyčių variklis.
Tikslas yra įdiegti AV technologiją į milijonus GM transporto priemonių. „Geriausias būdas tai padaryti yra taikant išskirtinę strategiją, kuri teikia pirmenybę laipsniškam autonominių pajėgumų teikimui“, – sakė jis.
Tai reiškia, kad GM ir toliau tobulins savo laisvų rankų įrangos vairuotojo pagalbos sistemą „Super Cruise“. GM ir „Cruise“ inžinierių sukurta technologija bus panaudota „Super Cruise“ pastumti į „iš rankų nežiūrima“ sistemą, apie kurią Richardsonas užsiminė duodamas interviu „TechCrunch“ anksčiau šiais metais.
Šios nenusižiūrinčios sistemos, pramonėje taip pat žinomos kaip 3 arba L3 lygis, nėra savarankiški automobiliai, kaip veikė „Cruise“ ir kuriuos valdo „Waymo“ (kurios laikomos 4 lygiu). Vietoj to, jie paprastai veikia tik greitkeliuose ir sumažintu greičiu. Ir skirtingai nei robotaksi, vairuotojas vis tiek privalo perimti valdymą, jei reikia.
GM priklauso apie 90% „Cruise“ akcijų. Bendrovė teigė sudariusi susitarimus su kitais smulkiaisiais akcininkais išpirkti akcijas ir padidinti savo nuosavybę iki daugiau nei 97%. GM anksčiau pritraukė daugybę išorinių investuotojų, įskaitant „Microsoft“, „Walmart“, „Softbank“, „T.Rowe Price“ ir „Honda“, nes bendrovė siekė surinkti milijardus kapitalo, reikalingo robotaksiui pristatyti visuomenei. 2022 m. GM išplėtė savo „Cruise“ akcijų paketą ir įsigijo „SoftBank Vision Fund 1“ akcijų už 2,1 mlrd. Tuo metu GM taip pat papildomai investavo 1,35 mlrd. USD į „Cruise“, pakeisdama ankstesnį fondo įsipareigojimą 2018 m.
„Noriu aiškiai pasakyti, kad GM priėmė šį sprendimą perorientuoti savo strategiją, nes tikime pagalbos vairuotojui ir autonominio vairavimo technologijų svarba mūsų transporto priemonėse“, – antradienį per pokalbį su žiniasklaida ir analitikais sakė GM pirmininkė ir generalinė direktorė Mary Barra. „Šis metodas leistų mums panaudoti GM ir Cruise pranašumus, tuo pačiu supaprastindami ir paspartindami kelią į priekį, suteikdami klientams reikšmingos naudos.
Dramatiškas strategijos pokytis įvyko praėjus vieneriems metams po to, kai Cruise'as įsivėlė į skandalą po spalio 2 d. įvykusio incidento, kurio metu pėsčiasis įstrigo po vieną iš roboto ašių, o paskui jį tempė. Dėl šio incidento ir Cruise'o veiksmų iškart po jo buvo pradėti tyrimai, baudos, atleidimai, o GM perėmė tiesioginę kontrolę kažkada daug žadančiam savarankiškam startui.
Po to „Cruise“ prarado Kalifornijos reguliavimo institucijų išduotus komercinės veiklos leidimus, pristabdė kitus bandymus kitose valstijose, atleido 900 darbuotojų (apie 24% visų darbuotojų) ir užblokavo planus sukurti pritaikytą robotaksi, pavadintą „Origin“. „Cruise“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Kyle'as Vogtas atsistatydino, o GM pritraukė pašalinius asmenis, siekdamas pertvarkyti įmonę ir atkurti pasitikėjimą. Birželio mėnesį GM pasamdė Marcą Whitteną – vaizdo žaidimų veteraną, kuris buvo „Xbox“ ir „Xbox Live“ inžinierius įkūrėjas – „Cruise“ generaliniu direktoriumi.
Vogtas sukritikavo sprendimą įraše apie X, sakydamas: „Jei anksčiau buvo neaišku, dabar aišku: GM yra manekenų krūva“.
Lapkritį Cruise'as prisipažino pateikęs melagingą pranešimą, siekdamas paveikti federalinį praėjusių metų saugumo incidento tyrimą. Bendrovė sutiko sumokėti 500 000 USD baudą pagal Teisingumo departamento susitarimą dėl atidėto baudžiamojo persekiojimo.
Atnaujinta: Šis straipsnis iš pradžių buvo paskelbtas gruodžio 10 d. 13:27 val. PT. Straipsnis buvo atnaujintas su informacija, kuri buvo pasidalinta analitikams ir žiniasklaidai skirto konferencinio pokalbio metu.