Trečiadienį Europos Sąjunga paprašė daugiau informacijos iš „Snapchat“, „TikTok“ ir „YouTube“ apie atitinkamus jų turinio rekomendacijų algoritmus pagal bloko internetinio valdymo taisykles – Skaitmeninių paslaugų įstatymą (DSA).
Pranešime spaudai Komisija nurodė, kad išsiuntė informacijos užklausas (RFI) trims socialinės žiniasklaidos platformoms, prašydama daugiau informacijos apie jų algoritmų dizainą ir veikimą. Trijulei buvo duota iki lapkričio 15 dienos pateikti prašomus duomenis.
ES teigė, kad jų atsakymai bus informuoti apie bet kokius tolesnius veiksmus, pavyzdžiui, galbūt pradėti oficialų tyrimą.
Bloko internetinio valdymo sistemoje, kurioje numatytos griežtos bausmės už pažeidimus (iki 6 % pasaulinės metinės apyvartos), trims platformoms taikomas papildomas sisteminės rizikos mažinimo taisyklių sluoksnis – dėl jų priskyrimo VLOP (dar žinomas kaip labai didelės internetinės platformos). ).
Šios taisyklės reikalauja, kad didesnės platformos nustatytų ir sumažintų riziką, kuri gali kilti dėl dirbtinio intelekto naudojimo kaip turinio rekomendacijų įrankio, o įstatymai numato, kad jos turi imtis veiksmų, kad išvengtų neigiamo poveikio įvairiose srityse, įskaitant vartotojų psichinę sveikatą ir pilietinį diskursą. ES taip pat konkrečiai perspėjo, kad žalingas turinys gali būti platinamas naudojant algoritmus, kurių dizainas pagrįstas įsitraukimu – atrodo, kad būtent į juos sutelkti naujausi RFI.
Komisija nurodė, kad prašo „Snapchat“ ir „YouTube“ pateikti „išsamią informaciją“ apie algoritminius parametrus, kuriuos jie naudoja rekomenduodami turinį savo vartotojams. Ji taip pat nori daugiau duomenų apie šių dirbtinio intelekto vaidmenį „didinant tam tikrą sisteminę riziką“, įskaitant riziką, susijusią su rinkimų procesu ir pilietiniu diskursu; vartotojų psichinė gerovė (pvz., priklausomybę sukeliantis elgesys ir turinys „kiškio skylės“); ir nepilnamečių apsauga.
„Klausimai taip pat susiję su platformų priemonėmis, skirtomis sušvelninti galimą jų rekomendacijų sistemų įtaką nelegalaus turinio plitimui, pavyzdžiui, nelegalių narkotikų ir neapykantos kurstymo skatinimui“, – pridūrė ES.
„TikTok“ atveju Komisija siekia gauti daugiau informacijos apie antimanipuliacijas, kurios buvo naudojamos siekiant užkirsti kelią kenkėjiškiems veikėjams žaisti platformoje ir skleisti žalingą turinį. ES taip pat prašo „TikTok“ daugiau sužinoti, kaip ji sumažina su rinkimais, žiniasklaidos pliuralizmu ir pilietiniu diskursu susijusią riziką – sisteminę riziką, kurią, anot jos, gali sustiprinti rekomendacijų sistemos.
Šie naujausi RFI nėra pirmieji, kuriuos Komisija išsiuntė trims platformoms. Ankstesniuose DSA klausimuose buvo klausimų trijulei (ir keletui kitų VLOP) apie rinkimų riziką prieš šių metų pradžioje vyksiančius ES rinkimus. Ji taip pat anksčiau klausinėjo visų trijų apie vaikų apsaugos problemas. Be to, praėjusiais metais Komisija išsiuntė RFI „TikTok“, klausdama, kaip ji reaguoja į turinio riziką, susijusią su Izraelio ir „Hamas“ karu.
Tačiau ByteDance platforma yra vienintelė iš trijų socialinės žiniasklaidos produktų, dėl kurių iki šiol buvo atliktas oficialus DSA tyrimas. Vasario mėn. blokas pradėjo TikTok DSA atitikties tyrimą, sakydamas, kad yra susirūpinęs dėl daugybės problemų, įskaitant platformos požiūrį į nepilnamečių apsaugą ir priklausomybę sukeliančio dizaino bei žalingo turinio rizikos valdymą. Tas tyrimas vyksta.
„TikTok“ atstovas spaudai Paolo Ganino elektroniniu paštu atsiuntė pareiškimą, kuriame bendrovė rašė: „Šį rytą iš Europos Komisijos gavome užklausą pateikti informaciją, kurią dabar peržiūrėsime. Mes bendradarbiausime su Komisija viso RFI proceso metu.
Taip pat susisiekėme su „Snap“ ir „TikTok“, kad gautume atsakymus į naujausius Komisijos RFI.
Nors DSA taisyklės dėl VLOP galioja nuo praėjusios vasaros pabaigos, blokas dar neturi užbaigti nė vieno iš kelių zondų, kuriuos jis atidarė didesnėse platformose. Nors liepos mėn. Komisija paskelbė preliminarias išvadas, susijusias su X tyrimais, teigdama, kad įtaria socialinį tinklą pažeidus DSA taisykles dėl tamsių raštų dizaino; Prieigos prie duomenų teikimas tyrėjams; ir reklamos skaidrumas.