Įmonės visame pasaulyje patiria gedimų, įskaitant „Windows“ „mėlynojo mirties ekrano“ klaidas savo kompiuteriuose, o tai jau tapo vienu iš labiausiai paplitusių IT sutrikimų pastaraisiais metais. Problemos paliečia įvairių sektorių įmones – nuo bankų, maisto grandinių ir brokerių namų iki naujienų organizacijų, geležinkelių tinklų ir oro linijų.
Atrodo, kad problema turi įtakos įmonėms ir daugeliui klientų visame pasaulyje. Londono vertybinių popierių birža, Edinburgo oro uostas ir „Ryanair“, kaip ir Honkongo oro uostas, kai kurios Indijos oro linijos ir naujienų kanalai Indijoje, pranešė apie sutrikusias paslaugas. „Ryanair“ kaltino „trečiosios šalies IT problemą“.
Keletas įmonių ir saugumo ekspertų parodė pirštais į saugos įmonę „CrowdStrike“ dėl gedimų. Australijos energetikos bendrovė AGL apkaltino įmonės atnaujinimą. Įmonės programinė įranga plačiai naudojama visose įmonėse, siekiant valdyti „Windows“ įrenginių ir serverių saugą. Penktadienio prekyboje „Crowdstrike“ akcijos nukrito daugiau nei 14 proc.
Indijos oro linijų bendrovės „IndiGo“, „Akasa“ ir „SpiceJet“ pranešė, kad jų registracijos sistemos kai kuriuose oro uostuose nebeveikia ir įspėjo keleivius, kad dėl to jų skrydžiai gali būti atidėti. Delio oro uostas pranešė, kad pasaulinis sutrikimas nutraukė kai kurias jo paslaugas. „South China Morning Post“ praneša, kad problemų turi ir Honkongo oro uostas, „dėl kurio tarptautinis oro uostas yra chaose“.
JK naujienų transliuotojas „Sky News“ šį rytą susidūrė su sunkumais tiesiogiai transliuodamas dėl gedimo, tviteryje parašė įmonės vykdomasis pirmininkas Davidas Rhodesas. „New Zealand Herald“ pranešė, kad problema taip pat turėjo įtakos bankų paslaugoms šalyje. Pasak „Sky News“, JK oro uostuose taip pat sutrinka įlaipinimo skaitytuvai.
Daugelis klientų pranešė, kad dėl problemos negali iš naujo paleisti kompiuterių. Šis gedimas įvyko netrukus po to, kai „Microsoft“ vėlai ketvirtadienį patvirtino paslaugų problemas, susijusias su „Microsoft 365“ programomis, kurios paveikė kelias oro linijas, įskaitant „Delta“ ir „United“. „Microsoft“ paslaugų būsenos puslapyje teigiama, kad visos problemos išspręstos.
Įraše „Crowdstrike“ palaikymo forumuose ši problema buvo pripažinta, sakydama, kad bendrovė gavo pranešimų apie avarijas, susijusias su „Falcon Sensor“ turinio atnaujinimu.

Apsaugos įmonė iš karto neatsakė į prašymą pakomentuoti. „Microsoft“ taip pat neatsakė į prašymą pakomentuoti.
„CrowdStrike“ subreddit moderatorius teigė, kad bendrovė žinojo apie „plačiai paplitusius pranešimus“ apie „Windows“ įrenginių mėlynojo ekrano klaidas keliose savo programinės įrangos versijose. Įmonė tyrė priežastis, rašoma pranešime.
Tai besivystanti istorija. Patikrinkite, ar nėra naujinių. Ram Iyer prisidėjo prie šio pranešimo.