Sparčiai augantis socialinių tinklų startuolis „Bluesky“, „Twitter“/X alternatyva, sukurta atviro interneto principais, pirmadienį tiesioginėje transliacijoje atskleidė, kuo jo požiūris į vartotojo abonemento patvirtinimą skirsis nuo esamų paslaugų, tokių kaip „Meta“ ir „X“. Nors tradicinė socialinė žiniasklaida pasikeitė į Mokėjimo už patikrinimą modelis, kai vartotojai moka už mėlynojo čekio privilegiją, patvirtinančią jų tapatybę, „Bluesky“ įsivaizduoja sistemą, kurioje yra keli patvirtinimo teikėjai, kurie tenkina platesnės bendruomenės poreikius.
Šiuo metu vienintelis būdas patvirtinti paskyrą „Bluesky“ yra pasirinkti tinkintą domeno pavadinimą, kurį bendrovė pradėjo siūlyti praėjusiais metais. Štai kaip žinote, kad paskyra @nytimes.com svetainėje Bluesky priklauso, pavyzdžiui, tikram „The New York Times“ leidiniui. Be to, „Bluesky“ tiesiogiai sprendžia apsimetinėjimo problemas, kai jos kyla.
Tačiau Bluesky mano, kad pasirinktiniai domenai ateityje gali būti tik dalis sprendimo, susijusio su patvirtinimu.
Ateityje bendrovė svarsto modelį, kai kartu egzistuoja keli patvirtinimo teikėjai.
„Bluesky“ generalinis direktorius Jay'us Graberis paaiškino: „…galime būti patvirtinimo teikėjais – ir galbūt kada nors (ir taip pat, ne, nesu tikras, kada). Bet tai būtų kažkas, kur jūs pasiekiate per vieną programą, o tada gali būti kita programa ir kitos paslaugos“, – tęsė ji. „Ir jie gali pasirinkti pasitikėti mumis – „Bluesky“ komandos patvirtinimu – arba padaryti savo. Arba kiti žmonės gali padaryti savo.
Arba, kitaip tariant, „Bluesky“ siūlo patvirtinimo sistemą, kurioje vienas subjektas – pati įmonė, ty pati įmonė – vienareikšmiškai nekontroliuoja, kas gauna „patvirtintą“ etiketę, o kas ne.
Tai yra patikrinimo persvarstymas, palyginti su tradiciškai tokių sistemų veikimu ir tuo, kaip pastaruoju metu jos vystėsi.
Per daugelį metų „Twitter“ patikrinimas buvo kupinas komplikacijų ir rūpesčių. Iš pradžių „Twitter“ tikrindavo kai kuriuos aukšto lygio vartotojus, bet nekreipė dėmesio į kitus, kurie manė, kad jie nusipelnė patvirtinimo, sukurdami dviejų pakopų klasių sistemą.
Vadovaujant naujajam savininkui Elonui Muskui, bendrovė bandė pertvarkyti šią sistemą, kad ji taptų demokratiškesnė, leisdama visiems susimokėti, kad patikrintų save. Tačiau, kaip ir galima tikėtis, šis dramatiškas perjungimas nebuvo sėkmingas, nes vartotojai įsigijo patvirtinimo čekius, kad galėtų apsimesti kitais platformoje, sukeldami chaosą.
Net ir šiandien X ir toliau turi problemų dėl patikrintų robotų, o tai nuvertino patikrinto patikrinimo reikšmę.
Tuo tarpu „Meta“ sekė „Twitter/X“ su mokamu patvirtinimu, kuris daugiausia skirtas padėti kūrėjams ir įmonėms jos platformoje.
Kita vertus, „Bluesky“ siekia sukurti infrastruktūrą, kuri leistų bet kam patikrinti kitus pagal savo taisykles ir politiką, panašiai kaip šiandien leidžia kiekvienam kurti savo kanalus, moderavimo sistemas ir algoritmus.
Nors pati „Bluesky“ galėtų sutelkti dėmesį į aukšto lygio vartotojų patikrinimą, kiti galėtų sukurti tikrinimo sistemas, kurios tikrintų žmones pagal kitus kriterijus.
Pavyzdžiui, Graberis pasiūlė, kad universitetas galėtų patvirtinti vartotojus kaip alumnus, o gerbėjų grupė, tokia kaip „Swifties“, galėtų patvirtinti žmones kaip bendruomenės narius. Šie patvirtinimo teikėjai gali pasirinkti pasirinkti, kas bus patvirtinamas, arba jie galėtų pasiūlyti išsamesnes paslaugas, kai įvairių filialų patvirtinimas yra jų pasiūlymo dalis.
Generalinio direktoriaus teigimu, iššūkis būtų pateikti kelis patvirtinimus galutiniam vartotojui, kad tai nebūtų paini. Bendrovė turi išsiaiškinti, kaip šie patvirtinimai atrodys – galbūt kaip ženkleliai? – ir ar kitos trečiosios šalies „Bluesky“ programos turės jas rodyti taip pat, kaip oficialus įmonės klientas.
„…Mes stengiamės sukurti ilgalaikį projektą, kad veiktų daugiau programų (ir) daugiau paslaugų, ne tik mūsų pačių“, – pažymėjo Graberis.
Laikas yra kitas klausimas.
Bendrovės 20 žmonių komanda stengėsi neatsilikti nuo „Bluesky“ augimo šuolio, nes vartotojai pradėjo palikti Musk's X po JAV prezidento rinkimų ir kitų politikos pakeitimų, pvz., tų, kurie leidžia X mokyti dirbtinio intelekto naudotojų duomenis, ir kitos politikos, susijusios su blokais. dirbti. Nuo rinkimų „Bluesky“ pridėjo 8,7 mln. naujų vartotojų, o šiandien jau viršijo 22,7 mln. vartotojų, todėl „Meta X“ konkurentas Threads stengiasi kovoti su grėsme, naudodamas savo „Bluesky“ tipo funkcijų rinkinį, pvz., numatytąjį kanalą perjungdamas kartu su jo atnaujinimu algoritmas.
Tiesioginėje transliacijoje „Bluesky“ komanda kalbėjo apie kitus ilgalaikius planus, pvz., kaip „Bluesky“ profiliai galėtų būti sukurti taip, kad naudotojai galėtų prisijungti prie platesnės informacijos internete, įskaitant asmeninę svetainę ir kitas socialines paskyras, panašias į „Linktree“.
Bendrovė teigė, kad dar negali įsipareigoti įdiegti konkrečių funkcijų ar laiko juostos, atsižvelgiant į spartų augimą.