Prasti raštingumo įgūdžiai kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų bendruomenę kamuoja dešimtmečius. Nacionalinio specialiojo ugdymo tyrimų centro duomenimis, kurčiųjų vidurinių mokyklų absolventų raštingumo vidurkis nuo XX amžiaus pradžios smuko ketvirtoje klasėje. STEM sąvokų įtraukimas į mišinį, kurio žodynas yra ribotas standartinėje Amerikos gestų kalboje (ASL), kurtiesiems vaikams suteikia dar vieną kliūtį sėkmei.
Tai yra problema, kurią Ilinojaus valstijoje įsikūręs startuolis ASL Aspire, vienas iš startuolių, pristatytų TechCrunch Disrupt's Startup Battlefield 200, tikisi išspręsti pasitelkęs žaidimais pagrįstą STEM ugdymo metodą.
ASL Aspire komanda dirba su kurčiais mokslininkais ir matematikais, kurie standartizuoja STEM pagrįstą žodyną ASL, kad sukurtų mokymo programas, kurias mokytojai galėtų integruoti į esamus pamokų planus.
2022 m. oficialiai pradėtas rengti „ASL Aspire“ iš pradžių yra skirtas vidurinių mokyklų moksleiviams, tačiau kuria programas darželiuose iki 12 klasės mokiniams. Ayesha Kazi, „ASL Aspire“ įkūrėja ir COO, sakė, kad aukštųjų mokyklų studentai taip pat gavo naudos iš platformos, nes daugelis jų atsilieka nuo girdinčių bendraamžių.
Kazi papasakojo „TechCrunch“, kad jos viena iš įkūrėjų Mona Jawad kompaniją sugalvojo, kai jiedu studijavo Ilinojaus universitete, Urbana Champaign. Jawad čia studijuoja kalbos ir klausos mokslų daktaro laipsnį.
„(Jawad) tiesiogiai dirbo laboratorijoje su kurčiais mokslininkais, todėl ji pamatė, kad didžiausia kalbos spraga buvo STEM“, – „TechCrunch“ pasakojo Kazi. „Maždaug 10 % amerikiečių yra kurčiųjų arba neprigirdinčių, tačiau tik apie 0,1 % yra STEM srityse.
Studijų metu Jawad pastebėjo, kad yra daug mokslinių tyrimų, kaip padėti kurtiesiems vaikams mokytis STEM dalykų, tačiau niekas iš tikrųjų nesiėmė veiksmų, kad šios išvados iš mokslinių tyrimų pasaulio būtų perkeltos į komercinį pasaulį.
Taigi 2021 metais ji paklausė informatiką studijuojančio (ir vis dar studijuojančio) savo draugo Kazio, ar nori prisijungti prie jos kuriant įmonę. Ir tai buvo vienas iš tų: „Žinoma, kas po velnių? akimirkos: pora 17-mečių pirmakursių, kurie nelabai žinojo, į ką įsivelia, pagal Kazio atpasakojimą.
Tačiau kadangi jie vis dar buvo studentai, juos palaikė universitetas, kuris finansavo jų žiniatinklio programos bandomuosius projektus ir prototipus bei padėjo technologijas ir mokymo programas patekti į vietines mokyklas.
„Buvo užmaskuota laimė, kad galėjome tuos dalykus daryti taip anksti ir būti mokyklos sistemoje nuo pat pirmos dienos“, – sakė Kazi.
2023 m. ASL Aspire baigė bandomuosius projektus penkiose mokyklose ir padėjo maždaug 200 vaikų, daugiausia Kalifornijoje. Startuolis bando parduoti tiesiogiai mokyklų rajonams, kad būtų pasiektas tolimiausias, o pardavimo procesas geriausiu metu yra sunkus.
„Biudžeto langas yra trumpas, paprastai nuo sausio iki kovo, todėl sunku įkišti koją į duris, kai jos atsidaro“, – sakė Kazi ir pažymėjo, kad ASL Aspire taip pat turėjo skirti laiko susisiekti, kad įsitikintų, jog jie jau yra pristatė savo vertės pasiūlymą mokyklų sprendimus priimantiems asmenims prieš atsidarius šiam langui.
Pasak Kazi, startuolis, surinkęs 400 000 USD mokslinių tyrimų dotacijų, taip pat bendradarbiauja su kitomis švietimo įstaigomis, tokiomis kaip Hiustono kosminis centras ir Sent Luiso zoologijos sodas.
Kitais metais ASL Aspire taikosi į kurčiųjų gyvenamąsias mokyklas Fremonte ir Riverside, jei viskas bus gerai su biudžeto pokalbiais. Kazi taip pat sakė, kad ateityje komanda tikisi išplėsti savo žaidimu pagrįstą mokymosi metodą ne tik STEM, bet ir visuose dalykuose.
„Mūšis į kalną, bet verta to pabaigoje, nes tu ne tik padedi vienam vaikui… kaip ir dienos pabaigoje, aš sulauksiu 2000 mokinių, kurie galės naudotis mūsų programėle“, – sakė Kazi. pasakė.