ĮSPĖJIMAS: pagrindiniai Nosferatu spoileriai priekyjeDebiutavęs Roberto Eggerso labai lauktas siaubo filmas Nosferatu buvo sutiktas kritikų pripažinimo ir kasos grąža, daug didesnė nei buvo prognozuota, tačiau ji vis tiek tęsė Rotten Tomatoes tendenciją Roberto Eggerso filmuose. Billas Skarsgårdas vaidina niekšų grafą Orloką, Nosferatu yra 1922 m. nebyliojo vokiečių ekspresionizmo filmo, iš kurio kilęs veikėjas, perdirbinys. Ankstyvieji atsiliepimai apie Nosferatu buvo puikūs, o kai daugiau kritikų ir kino žiūrovų išreiškė savo nuomonę, aukšti „Rotten Tomatoes“ rezultatai išliko stabilūs.
Prieš Nosferatukiekvienas Roberto Eggerso filmas pasiekė 90 % ar aukštesnį Rotten Tomatoes Tomatometer balą, o tai rodo, kad mažiausiai 90 % kritikų filmą įvertino kaip „šviežią“. Kad būtų paprasčiau, tomatometro balas yra kritikų, kurie filmą įvertino teigiamai, procentas. Nors Nosferatu gali nepasiekti 90 % ribos, po pirmųjų penkių kino teatrų dienų jis nusistovi maždaug 86 %. Ketvirtasis filmas būsimoje autorinėje filmografijoje, Nosferatu iš tikrųjų sumušė Roberto Eggerso rekordą auditorijos priėmimo atžvilgiu.
Susiję
Roberto Eggerso auditorijos balai yra daug žemesni nei jo kritikų balai
Kiekvienas iš keturių Eggerso vaidybinių filmų turi puikius kritikos balus, bet vidutinius auditorijos balus
Kad ir kokie neįtikėtini buvo Roberto Eggerso „Tomatometro“ rezultatai, jo „Popcornmeter“ balai (matas, kiek procentų auditorijos apžvalgininkų registruoja teigiamus atsiliepimus) geriausiu atveju buvo vidutiniški. Nepaisant visų keturių jo filmų, kurių kritikai užregistravo 86% ar daugiau, Nosferatu iki šiol pasiekė aukščiausią auditorijos balą – vos 75 proc.. Skirtumas yra akivaizdus dviejuose pavyzdžiuose, nes skirtumas tarp kritiko balų ir žiūrovų balų dviejuose jo filmuose (Ragana ir Šiaurės žmogus) yra didesnis nei 25%.
Visi Roberto Eggerso filmai – pagrindinė informacija | |||||
|---|---|---|---|---|---|
Filmas | Išleidimo data | Biudžetas | Kasa | RT tomatometro balas | RT Popcornmeter rezultatas |
Ragana | 2016 m. vasario 19 d | 4 milijonai dolerių | 40,4 milijono dolerių | 91 % | 60 % |
Švyturys | 2019 m. spalio 18 d | 11 milijonų dolerių | 18,3 milijono dolerių | 90 % | 72 % |
Šiaurės žmogus | 2022 m. balandžio 22 d | 70-90 milijonų dolerių | 69,6 mln | 90 % | 64 % |
Nosferatu | 2024 m. gruodžio 25 d | 50 milijonų dolerių | 43 milijonai dolerių ir daugiau (iš viso per penkias dienas) | 86 % | 75 % |
Nors neretai pasitaiko tam tikrų skirtumų tarp kritikų ir publikos balų, jis dažniausiai nukrypsta į priešingą pusę. Dažnai kritikai spragėsių filmą ar blokbasterį žiūrės įžvalgesniu ir niekinančiu žvilgsniuo kino žiūrovai, ieškantys pramogų kino teatre, priims filmą. Pavyzdžiui, Sony Marvel filmas Nuodai buvo susmulkintas kritikų ir turi 30% tomatometro balą, o popcornmeter – 80%. Dėl to Roberto Eggerso filmai yra šiek tiek mįslingi, bet Nosferatu iš tikrųjų pateikia daug įrodymų, kodėl yra skirtumų.
Roberto Eggerso metodiniam filmų kūrimui reikia kantrybės
Dėl jo dėmesio detalėms jo filmai dega lėtai
Gilinantis į supuvusių pomidorų komentarus apie Eggerso filmus, vienas dažniausių žiūrovų nusiskundimų yra tas, kad Eggerso filmai yra lėti ir kartais vartojamas žodis „nuobodu“. Tiesą sakant, Eggerso filmai vystosi šiek tiek lėtai, tačiau tai tik šalutinis jo filmų kūrimo stiliaus produktas. Eggersas garsėja savo kruopščiu dėmesiu detalėmstiek kuriant istorinę aplinką, kurioje vyksta jo istorijos, tiek nustatant jo personažus.
Reikia daugiau nei pusės filmo, kad suprastume, jog Lily-Rose Depp Elen Hutter yra skatinama kaltės dėl to, kad ji praeityje iškvietė grafą Orloką, tačiau tai yra pagrindinis aspektas, norint visiškai suvokti jos pasiaukojimą filmo pabaigoje.
Nosferatu puikiai parodo tą dėmesį detalėmsypač kalbant apie charakterio vystymąsi. Kad būtų aišku, detalės, kurias Eggersas įdeda kurdamas apgriuvusią Transilvanijos pilį arba 1830-ųjų Vokietijos uostamiestį, pribloškia, tačiau lėtas savo personažų deginimas yra kito lygio. Reikia daugiau nei pusės filmo, kad suprastume, jog Lily-Rose Depp Elen Hutter yra skatinama kaltės dėl to, kad ji praeityje iškvietė grafą Orloką, tačiau tai yra pagrindinis aspektas, norint visiškai suvokti jos pasiaukojimą filmo pabaigoje.
Eggerso liaudies siaubo istorijas sunku susitapatinti su plačia auditorija
Kiekviename filme gausu užsienio kalbos ir specifinės kraštotyros
Kiekvienas Eggerso filmas (net kai kurie labiau veiksmo ir nuotykių elementai Šiaurės žmogus) patenka į liaudies siaubo porūšį, kurį apibrėžia liaudies istorijų ir senovės istorijos panaudojimas baimei sukelti. Priežastis, kodėl slypi kaip stipriai Eggersas naudoja regioninius elementus, tokius kaip kalba ir tam tikram laikotarpiui būdinga estetikakostiumai ir elgesys. Dėl šios priežasties šiuolaikinei auditorijai gali būti sunku visiškai prisijungti ar net suprasti visas detales, reikalingas kiekvienam filmui visiškai suvirškinti. Filmai gali būti taip nutolę nuo šiuolaikinių jausmų, kad juos sunku susieti iš pramogų perspektyvos.
Eggersas kūrė serialą apie liūdnai pagarsėjusį rusų mistiką Grigorijų Rasputiną, tačiau plėtra sustojo, nes jis negalės filmuoti tikroje Rusijoje, o tai rodo jo įsipareigojimą autentiškumui ir detalėms.
Vienas iš grafo Orloko bruožų yra tai, kaip jis skiriasi nuo tradicinės Drakulos, ir Eggersas savo vampyrą dar labiau nutolino nuo Bramo Stokerio pradinės linijos palinkęs į tradicinį Rytų Europos folklorą. Tokie elementai kaip grafo Orloko ūsai, lavoną primenantis kūnas ir tradiciniai Transilvanijos didiko drabužiai yra Eggerso bandymo atkurti tikrovišką vampyrą, pagrįstą folkloru, rezultatas. Tačiau tai reiškia, kad grafas Orlokas prieštarauja daugumos žiūrovų lūkesčiams nuo pat šuolio.
Užslėpta reklama reiškia, kad auditorija ne visada žino, ką gauna
Eggerso filmų pavadinimas ir reklama yra labai konservatyvūs
Nosferatu yra aukščiausio lygio filmas, kurį sukūrė Eggers, atsižvelgiant į jo Kalėdų dienos išleidimo datą, padidintą biudžetą ir švenčiamą aktorių grupę. Prieš tai jo trys filmai buvo kur kas konservatyvesni reklamuojant ir neaiškiai atskleista filmo dalis. Net jo pavadinimai beveik nieko neatskleidžia apie filmų siužetuso tai gali sukelti netinkamus kino žiūrovų lūkesčius. Kai filmas nepateisina jų lūkesčių, nesunku suprasti, kaip tai būtų užregistruota kaip neigiama patirtis su vidutiniu teatro globėju, todėl peržiūra bus prasta.
Susiję
Nosferatu: Kiekvienas aktorius, vaidinęs grafą Orloką
Grafas Orlokas yra vienas seniausių ir daugiausiai istorijos turinčių siaubo monstrų, tačiau per dešimtmečius jis buvo vaizduojamas filme tik kelis kartus.
Nosferatu buvo daugelio interpretuotas kaip tradicinis vampyrų filmas, ateinantis į teatrą, kuris galėjo juos supainioti dėl kai kurių svarbesnių filmo elementų. Gotikinį siaubo filmą skatina psichiniai ryšiai, košmariškos vaikščiojimo sapnuose sekos ir atviri seksualiniai potekstės bei vaizdiniai, kurie yra toli nuo tradicinių vampyrų, kurie kino teatruose buvo rodomi pastaruosius kelerius metus.
Eggerso filmams lemta tapti kultine klasika
Žemi auditorijos balai ir sumos kasos neabejoja, kokie puikūs yra filmai
Eggerso žiūrovų balai buvo daug žemesni nei jo kritiko balai juos išleidus, o kiekvieno iš paskutinių dviejų jo filmų bilietų kasa buvo tokia pati. Tačiau šie elementai neturi nieko bendra su filmų kokybe, todėl Eggerso filmams lemta tapti kultine klasika. Dėl transliacijos revoliucijos visuomenė iš naujo atrado filmus ir TV laidas praėjus mėnesiams ar keleriems metams po pirminio jų išleidimo, o Eggerso filmai atrodo puikūs kandidatai. „Eggers“ jau turi savo gerbėjų bazę ir laikui bėgant tik augs.
Nosferatu savotiškai sulaužo Eggers pelėsius dėl to, kokia didelė pradinė sėkmė ir pripažinimas sulaukė vos per pirmąją savaitę kino teatruose. Tačiau, atsižvelgiant į tai, jis vis tiek gali būti skirtas kultinės klasikos statusui kaip ryškiai jis skiriasi nuo tradicinių siaubo ir tradicinių vampyrų filmų. Kartą Nosferatu patekęs į transliacijos platformas, jis turi gerą galimybę įgyti antrą vėją ir išsiugdyti kultinės klasikos statusą.


